Thursday, July 24, 2014

Posa ke Iftar..Salam Perantauan.

Betul tak Suat khabar dah penuh dengan ucapan samat hari raya dari bla..bla..bla...dengan gambar cover body pakai baju sejuk and berkelah tengah panas rembang matahari dan sedikit senyuman kepuasan dapat masuk suat khabar tempatan di Malaysia. Betol tak? *hakhakhak* tapi kalo ko berkelah tengah panas rembang matahari kat Malaysia, ko memang bukan orang Malaysia.


#Posa ke Iftar..Salam Perantauan.

Tapi tajuk aku tak adalah nak sembang sangat pasal perantauan and aku bukanlah raya di perantauan. Ado jo dokek Ghombau ha..and puasa kali ni fully aku dekat Rembau , sebab sebelum ni when Ramadan aku not fully kat Rembau and kalo ado pon just curi-curi balik sebab jadi student di nuh utara tanah air.So diringkasakan cerita sebelum aku karang lagi 360 patah perkataan, this ramadan totally berbeza dengan puasa yang lepas-lepas sebabnya : *nampak x? ada titik bertindih, macam panjang je kan entry kali ni.haha*

1) Puasa kali ni dipenuhi dengan jemputan ala-ala yang berhormat .. *takdalah berhormat sangat pon *.
Kawan-kawan dari  Sekolah Menengah Rendah  ajak bukak puasa sama. Bila jumpa kawan-kawan lama ni, satu ja aku dapat cakap #seronok! sebab nak jumpa susah,maklumlah duduk utara, apa ko gila nak balik dari perlis ke  negeri sembilan buat balik hari sebab nak berbukak? so time raya ja boleh jmpa..so bila time berbuka sama2 ni agak kelainanlah bagi aq..

2) Pon berbuka puasa jugak punca cerita, tapi lain sikit, sebab ni bukak posa dengan kawan-kawan Sekolah Menengah Atas a.k.a Kolej Vokasional. Budak ni selalu ja jumpa, AKAN TETAPI, walaupun selalu jumpa..macam tak pernah jumpa..sebab sembang tak hengat dunia. Macam ko boleh ibaratkan, kau lalu sebelah aku pon, aku tak akan perasan kau wujud sebab aku tengah bersembang dengan member aku. Kan.....-- macam tak best kan perbandingan aku....tapiiiiiii Ha acamgitulah perumpamaan dia. So boleh lah bayangkan situasi dia kan..dengan gelak bising tak ingat dunia ..HAHAHAHA.*ni taip ja, so x bising* Tapi best!

3) Keluar! okay...bukan aku halau korang keluar dari aku punya blog, tapi just nak cakap Ramadan kali ni banyak sangat kuar,letih meh..hahaha * gelak lagi*

4) Ni aku tak nak ulas pasal Iftar, cuma aku nak cakap,..bila aku belek-belek entry yang lepas-lepas... *ayat novel beb* bagi aku menarik, sebab jenis aq suka recall balik benda yang lama..so kiranya macam jurnal berabuk yang update setahun sekali lah kan, and bagi aku wrtting aku macam senang hadam..hohoho * lagi gelak lagi*

5) Aku jarang update blog ni sebab xda cerita and baby Nikon pon aku dah jarang, tengoklah kalau ada gambar cantik2, aku updatelah... * tak gelak dah*

#tq sebab baca :) 3.36am.24/7/2014

p/s: Update macam xda rasa bersalah tu, padahal dah lama tinggalkan berabuk..hakhakhak *GELAK LAGI!!!*

No comments:

Post a Comment