Sunday, April 14, 2013

Pertukaran Roh Berlaku?

Pertukaran roh berlaku? Dengar tajuk je boleh buat korang ketaq lutut nak baca sebab bila cakap pasal roh, selalunya typical malay akan fikir pasal hantu. Hantu orang melayu kan terkenal dengan rasuk-rasuk badan orang atau yang lebih mesra digelar saka..bukan soko yo..


Tapi pertukaran roh yang aku maksudkan bukan roh masuk ke dalam jasad, tapi sebenarnya masalah identiti. Aku ada masalah identiti. Kadang-kadang aku boleh jadi budak-budak bila berada dikalangan budak-budak dan aku boleh jadi dewasa bila dikalangan orang dewasa and samseng dikalangan budak samseng dan nampak beriman dikalangan orang beriman. *ayat yang hujung tu agak sedikit ...main2..*

Aku ada satu akaun FB , boleh dikatakan aku selalu lepak dekat situ selalu berbanding akaun real aku. Mungkin orang yang kenal aku dekat situ akan fikir seorang yang periang, and gila-gila, but..aku sebenarnya boleh berubah-rubah watak. Even budak-budak FB yang aku kenal dekat situ nama Ivan, Ryn,Jepun,Kemik pon tak akan tahu realiti kehidupan aku. Sampai aku ni boleh dikategorikan sebagai seorang yang susah hendak dibaca perwatakan.

Kecelaruan perwatakan bagi aku, merupakan kelebihan, sebab aku dapat bergaul dengan sapa-sapa yang aku mahu. Even budak-budak Masjid pon aku boleh berkawan and jangan tergelak kalau aku cakap, aku berjubah  untuk ke masjid. *tapi kalau bab ni, alangkah indahnya dapat dikekalkan*

Satu saja perwatakan yang paling aku suka, perwatakan budak-budak yang aku bawa dalam dunia FB fake aku. Dekat situ aku boleh jadi lebih happy berbanding orang lain dan selalu tak cukup tidur sebab bebudak ni. *demmm parti soko*

Kadang-kadang perwatakan yang banyak buat aku keliru, siapa diri aku sebenarnya..hurmmmm

1 comment:

  1. kpd kwn ku sorang nie.
    kalau nk tahu ryn pon mcm tu jgk. dkt luar ryn pemalu kcuali bersebelahan kwn.
    dlm FB masing2 xnmpk muka sbb tu ryn bising skit :3

    Ad kire bgus sbb skrg da xrmai g msjid nk pkai serban and jubah :)

    ReplyDelete